![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiEsDk2F21t15Y6bp581kkGLaARyEfohX1g-KS3ZcZ5Ua4-Zz1U9eBVe669OBudjEjJAgHZACKliPGV3cFx8gexnmUlBt9yep9CXCWu2qCk08Co9dYAjyKYAXBWPtn6TOlY_WCnefd_E73F/s320/q5custom_hi_017.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEipzpLJCHQ9M_aZOT-JNu9cb2-aF83PEclPbtdUMcr_6J7rTYCOqmAeLsZEUJLD41vElHgn5aQliJ6rxRfNnRoyJYvFDVAFJEW_AZ8C6t-Iz-keDxyP2OG44lL-sf_CUydzyVswZuIxwzJV/s320/q5custom_hi_008.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgx9EHEKDtghWRJvBe5YeLT7aByIvWjBHmSXXSZXDQNf5_OZ2VKIBYFnnA0mHQXmbeGWsJEFmQhxbeKkdnGWNgfptwqzh1qyXCnhHlFvVnbDNmZ75yLR6auIrBO5hiyO_UOOzWHW4LL40dx/s320/q5custom_hi_003.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj48eKW8uWjbOd6KFx_WvdWsE51hcx5q47YgzW2Ln106lHRiALfEWy7ETipDlz41RmZpZKctIOVcfKLEJkbfLMHlpZowkdDTzfnL_tTanJqap3X8u8T-UF34OWyOzsn5MDXoSk9vPdd9IRe/s320/q5custom_hi_002.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizcPgde4wNVJapiYseZRIpvs5MwF3UxdPUBq2KaCd1WBvKAoz1YUNx-CRo9iDT4ooL0k9yo5thLSmZJVhIuGDUWInMRHgPYuq4DEwv_qCsaDTC8fCIHbxW3cqttaXKFOarMv94l6TrMZP5/s320/q5custom_hi_001.jpg)
Audi og VW pleier alltid å servere en karamell til de som møter opp på den store, årlige, Wörthersee-happeningen. I år har de lagt seg litt bakpå i forhold til tidligere år med overraskende konseptbiler, bygget for anledningen. Q5 custom concept er den røffingen mange har etterlyst. 21-tommers hjul, 90 millimeter bredere og 60 millimeter lavere. Motoren er interessant. Her finner man 3-liters V-sekseren som bor i S4, normalt på 333 HK. Her er den finpussset, både inn- og utvendig (se bildet) og gir 408 HK. 0-100 km/t tar 4,4 sekunder (!). Bilen antyder at det er noe på gang for Q5-kunder altså, la oss håpe kontrastfargene er plukket vekk innen de står i forretningene.