Saturday, September 5, 2009

Understandable

Manthey Motors and their crushing GT3 RSR from the 24-hour race of Nürburgring 2008. The team has won the race four years in a row, 2006-2009! Watch and realize how to win the race.

Real racing

Flying lap with the Audi R8 V10 from the ABT-team during the 24-hour race at Nürburgring. Truly an amazing car and speed.

Lancia Powerboat

Lancia and Martini normally brings my mind back to the eighties and rallying in Group B. Now they are launching a 13,10 meter RIB with two Fiat dieselengines, producing 560 HP each. Sufficient for 55 knots max speed, carrying 11 persons. The design and tech solutions are a joint venture between different companies.

MB in my dreams

Had the pleasure of driving the SLRs, but cant stop wondering how this special wild´n wet dream feels.

Friday, September 4, 2009

Friday and KEN BLOCK!

New video from the maddest Scooby-dude over there. Doesn´t get better than this.

Krakk til garasjen


Laisr er en knøttliten sveitsisk møbelprodusent, drevet av to Cannondale-designere. Det går med andre ord i karbon, så også i stolene som lages på fritiden. Deres modell ch.air lages i tre modeller som hyller Steve McQueen, Walter Röhrl og Sandro Munari. Her Gulf-modellen som Steve ville hatt i garasjen sin, det er vi sikre på. Pris? Æh, selv et klikk på bildet som gir stor versjon bortforklarer ikke 10.000 kroner stykket...

Rett mann (Tiff´ern) i riktig bil

Etter mye om og men har jeg bestemt meg; det må bli en GT1. Enkelt (!) og greit.

BONUS: Flere bilder av 911 Sport Classic





Endelig dukket det opp flere bilder, også sammen med klassiske Carrera RS 2,7 som de har lånt andestjerten fra.

Novitec viser nye sider






Normalt elsker Novitec å utsette de ulike Ferrarimodellene for kompressor-ombygging. 599 GTB kan på denne måten skyves over 800 HK fra standard 620. Denne gangen ser de mildere på verdens kanskje mest heftige GT-bil. Klassisk trimming med ny elektronikk, luftfilter, manifolder og eksos med klaffer gir 40 ekstra HK. Nok til å se 335 km/t på en god dag. Røslige felger og aerodynamikk av karbon tilbys over en lav sko fortsatt.

Thursday, September 3, 2009

WARNING: Frankfurt i dag






Grytidlig ut av døren i dag for litt oppvarming i Frankfurt før messen. Men det er ikke poenget - på gaten i testbilen dukket en unik Cayman opp. Eieren har tydelig fetisj på amerikanske jagerfly. Folien var utrolig detaljert, helt ned til nagler på rutene. Anbefaler på det varmeste klikk på de svært dårlige bildene (beklager...) Noen frekkere?????

Blir en bombe






Note to myself: Det kommer til å bli mange tunere som kaster seg på Panamerabølgen. Her er Topcar og deres nye tolking som går under navnet Stingray. Mange deler av karbon, felger og så videre. Premiere på Essen Motorshow. Takk for tipset, Kjetil!

Ut med ørevoksen!

En påminnelse om du har glemt McLaren F1, derfor topper jeg med dette klippet av GTR-versjonen. Have a nice one!

Joda, Car har god smak!

Mange godbiter på et brett. Vanskelig å velge favoritt.....

Stjernen

Etter mye oppstyr rundt 911 Sport Classic i går, roer vi oss ned og kikker på hvordan rosinen i pølsa ble produsert. Har du ikke kjørt Carrera GT, har du gått glipp av noe stort!

Wednesday, September 2, 2009

Alt snakket

Om kommende heavyhitter Ferrari 458 Italia, hør hva Schumacher mener om den.

"Ukens profil" Manthey

Et lite innblikk i hvordan det ser ut bak kulissene i en av verdens mest anerkjente godteributikker for Porschefolket, Manthey Motors.

Bad boy Panamera




Den engelske tuneren Oakley Design har lekt litt med hvordan Panamera kan blomstre med litt ekstra oppmerksomhet. De har gjort grep som vil få god fart på den røslige bilen. Motoren er skremt opp til 680 HK, felgene er byttet ut med superlette Dymag karbonfelger som sparer inn 35 kilo ufjæret vekt, bytte til titaneksos som alene sparer 40 kilo og tak av karbon, inkludert takluken. Bildene er av Jack Davies.

STOPP PRESSEN: Porsche 911 Sport Classic

UPDATE: Flere nye bilder her: http://ericrokeberg.blogspot.com/2009/09/bonus-flere-bilder-av-911-sport-classic.html








Video:


En riktig godbit for skjønnere i ultraliten serie! Porsche har skapt 911 Sport Classic over en treårsperiode. De ønsker med de 250 bilene som blir produsert, å hente tilbake tradisjonen med å produsere små, delikate serier. Her blir det meste spesielt, fra dobbeldome-taket, via S-hekken med 44 millimeter ekstra over rumpa, andestjertspoileren fra Carrera RS 2,7, egen frontspoiler, oppskremt 3,8 liter til 408 HK, PCCB og ikke minst de helt nye 19-tommerne som spiller på klassiske Fuchsfelger. Svindyr blir den også, 169.000 Euro i Tyskland. Full dekning i Finansavisen Motor med det første.

Hestehode foran

En bedre forklaring på BMWs Efficient Dynamics Vision-konsept enn dette får du neppe. Se videoen med Adrian van Hooydunk som er BMWs designsjef, og ingen ved lunsjbordet eller fredagsølen vet mer enn deg. Lurt.



Og her om kommende X1 av BMWs meget sympatiske (og dyktige) designguru:

Tuesday, September 1, 2009

MiTo Jeans



Alfa har visst kokt sammen et opplegg med noen designere og TV-show for å se om de kan lage jeans som er like begjærlige som Alfabilene med sine gener. Hmmm.
Klikk på bildene om du vil se nærmere på buksene i stort format...

Bleie-ekspress




AMS og SB-Medien viser spionbilder av kommende MB AMG E63 T, en familiebil som ryker rett i strupen på Audi RS6 Avant og BMW M5 Touring. Med den nye 7-trinns Speedshiftkassen, 6,2-literen på 525 HK og mulighet for å oppheve toppfartsperren på 250 til 300 km/t bør dette være en perfekt shoppingbil. Bredere skjermer, hekkdiffusor og luftgjeller som en superbil er prikken over i-en. Kommer til neste år.

Disse valgene

På kjøpern etter en snerten og ikke minst sporty cab? Dette mener AMS om Z4, TTS, SLK og Boxster.

Klassiker fra Top Gear med Captain Slow

Her blir Top Gear-James flasket opp av en riktig villmann. Kul bil, fet kjøring og filming, bra humor. Se godbiten i ro og mak, please. Det er den verdt.

Flyvende R-åtte


ABT har sparket ekstra liv i R-åtte med V10. Ved hjelp av triks de ikke røper noe om før messestart om 14 dgr, får motoren 75 ekstra HK, med andre ord opp til 600. Det gir ettertrykkelige fartsressurser, 0-100 km/t tar 3,8 sekunder og toppfarten er 322 km/t. 20-tommers hjul, firerørs eksosanlegg, ny aerodynamikk og karbon hører selvfølgelig med. Meget begjærlig, spør du meg.

Monday, August 31, 2009

Skivebom

Hallo! Med en smule kunnskap om Caddys anstrengelser på Nordsløyfa for å kjøre fort under ekstreme forhold, er det rart at de plutselig skal pushe egenskapene helt motsatt vei. Nå skal de kjøre fort rett frem. Med en liten reklamefilm er det gått troll i gammelt visdomsord, "yankeebilene går fort rett frem". Jøje meg...

Mandag

En dag preget av få (egentlig ingen) nyheter. Men dagen er ikke over, og før man rekker å sukke, ramler en godbit inn.

I mellomtiden har jeg funnet ut hva Ferrari FXX kan brukes til:



En lengre versjon for frelste:



Jaggu en gateregistrert også - ikke uventet av EDO Competition:

Ringenes herre


Audi har pusset opp logen. Dagens har vært urørt i 14 år. Er det en oppgradering til det bedre? Kommentarer?

Au-au-au

Starter uken med en velfortjent hyllest til dragracingfolket - en sport hvor farene lurer på alle kanter.

Sunday, August 30, 2009

Ehmm, slående fra BMW





Som i gårsdagens kommentar, lekkasjene i forkant av kommende utstilling er i gang. I natt har BMW avduket sin Vision Efficient Dynamics, og müncherne har utvilsomt lagd denne for å få oppmerksomhet vedrørende strategier rundt nye og gjerrige, men likevel sterke motorer. Og ikke minst et videre steg i Efficient Dynamics-teknologien. En tresylindret dieselmotor pluss to elektromotorer gir tilsammen 365 HK, 0-100 km/t på 4,8 sekunder og en toppfart på 250 (bremset). Resten av detaljene i Motor neste lørdag.